Hoi, leuk dat je langskomt op mijn blog. Ik ben een 50+ en luister al die tijd al naar de naam Sylvia. Verder bestaat mijn gezin uit Hans, Yoëll . Onze hond Kaya is inmiddels overleden. Ik ben al jaren creatief bezig. Verder ben ik ook gek op koken en bakken.
Hi, thanks for stopping by. I am 40+ and as long as I have been on this world I listen to the name Sylvia. My familie consist of Hans, Yoëll. Our dog Kaya has died in the meantime. I have been creative for many years. Besides crafting I love to cook and bake.

vrijdag 19 februari 2016

Mijn eerste Mix Media Project

 Voordat ik ga uitleggen wat ik zoal gedaan heb ga ik eerst even vertellen waarom ik dit gemaakt heb.
Een begeleider van het huis waar Yoëll woont is in december weggegaan, hij liep daar stage en voor zijn opleiding moest hij in het nieuwe jaar naar een ander stage adres. Ik geloof dat hij na ongeveer 6 maanden klaar is en hopen wij dat hij er voor kiest om weer terug te komen. Nu werd er gevraagd of de kinderen een a4tje wilde maken. Dit wordt dan allemaal in een map gedaan die hij dan krijgt. Aangezien Yoëll niet echt van knutselen houdt heb ik dit gemaakt uit naam van Yoëll. Doodeng om te doen maar o zo blij met het resultaat, Heb aardig wat foto's en een héle lange lijst met materialen.
De techniek voor de achterkant heb ik van Tim Holtz. Maar zal  het evengoed in het kort vertellen  Een gedeelte van de achterkant met multi medium ingesmeerd en daar een stuk tissue paper op        geplakt en weer een dun laagje multi medium daar overheen aangebracht. Van te voren heb ik wat strookjes papier gesneden en daaruit de woorden gestanst. Deze heb ik weer met multi medium bovenop het gedeelte waar het tissuepaper zit geplakt. Als laatste, alleen over het deel waar het tissue paper bevestigt is, heb ik nog een dun laagje mult imedium gesmeerd. Goed laten drogen en toen over het gehele a4 een dun laagje gesso aangebracht. Dit ook weer goed laten drogen.
Heb verschillende kleuren inkt aangebracht, 1e 5 kleuren van mij materialenlijst. Gewoon direct de inktkussen op het a 4tje gedrukt.  Op de 1e foto kun je goed zien wat ik hiermee bedoel.
Daarna met een kwast weer multimedium aangebracht, stukje voor stukje. Door dit met mullti medium te doen vermengt de inkt zich. Je hoeft niet snel te werken maar ook niet te langzaam. Want als het eenmaal droog is vermengt het niet meer. Op een tag, zoals Tim het laat zien, heb je toch wat meer speling daarin omdat dat natuurlijk een veel kleiner oppervlak is. Maar op de 2e foto is te zien hoe het uiteindelijk is geworden.
Daarna met Archival inkt hier en daar stukjes van de Ledger Script gestempeld. Daarna, met behulp van het stencil Treads, Distress Paint Picket Fence  aangebracht. De Picket Fence was ik vergeten in mijn lijstje te zetten. 
Om de tekstblokken wat meer er uit te laten komen heb ze allemaal met de zwart Inktense potlood omlijnt, ook de letters zelf, en vervaagt met een waterbrush. Als je Inktense potloden iets nat maakt droogt het op als verf.
 
 De wereldbol uitgestanst en de dunne randjes geëmbost met de zilveren embossing poeder, heb hiervoor een embossing pen gebruikt. De grotere stukken, dmv een blendingtool, gekleurd met distress inkt. Toen wat waterdruppels erop en weer met een doek weg gedept waardoor je die witte vlekjes krijgt. Een blauwe cirkel uitgeknipt een beetje blauwe inkt aangebracht dmv een blendingtool en toen op elkaar geplakt. Voor het midden heb ik 3d tape gebruikt zodat hij iets bolt. Is een kleine beetje te zien.
 Als laatste nog een huisje gemaakt uit de vrije hand, alleen de raampjes heb ik met de cricut uitgesneden en het schulprandje gestanst . De pijlen bewerkt met paint en inkt en met de splatterbrush Paint Brushed Pewter gespetterd. Dit heb ik trouwens ook bij de gehele achtergrond gedaan. Op de ene pijl staat Herder en op de ander laan. 
Bij het zakje heb ik nog magneetjes aangebracht, dat zakje zit aan de achtekant van het a4tje. Daarin zit een kaartje waar Yoëll wat op heeft geschreven. Jammer genoeg heb ik daar geen foto van, helemaal vergeten. Dmv het magneetje blijft het flapje naar beneden.
Een stuk DP dmv de score tape op chipboard geplakt en de vliegtuigjes uitgestanst. 
De man is een stempel van Carabelle en heb ik ingekleurd met distress inkt en paint.
Alles erop geplakt en klaar!!!!
   Een héél verhaal en hoop dat het een beetje duidelijk is. Bedankt voor het bezoekje en tot de volgende reis.
post signature


2 opmerkingen:

  1. Supermooi geworden Syl! En inderdaad een hele waslijst aan gebruikte spulletjes!
    XOXO YVonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijzonder maar ook gaaf!!
    Creatieve groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...